Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Ulica Piotrkowska w Łodzi

2014-11-10

Po Piotrkowskiej w Łodzi chodziliśmy 2 dni, ale w drugim juz tylko fragmentami, natomiast w pierwszym dniu przeszliśmy od Rynku, przez Plac Wolności i całą Piotrkowską aż do Białej Fabryki. Stamtąd wróciliśmy tramwajem ku wielkiej uciesze dzieci do auta. Uwielbiają tramwaje bo u nas w mieście ich nie ma, już w Krakowie im frajdę robiliśmy i teraz znowu. Zresztą nie byłoby innej rady, bo 4 km z powrotem do góry nie dalibysmy rady, już my bylismy zmęczeni a co dopiero dzieci.

Piotrkowska jest pięknym deptakiem, od Placu Wolności przez długi odcinek jest pozbawiona ruchu, ani samochody, ani tramwaje ani autobusy tamtędy nie jeżdżą, to ponoć najdłuższy deptak w Europie! Tylko ryksze, charakterystyczna rzecz dla tego miejsca :) Budowle w większości są pięknie odnowione, kamienice niektóre zachwycają. Po drodze spotkać można ciekawe pomniki i rzeźby - Twórcy Łodzi, Fortepian Rubinsteina, Ławeczkę Tuwima, Misia Uszatka, warto wszędzie przystanąć, zresztą w poniedziałek do niektórych trudno było się dopchać, w Święto Niepodległości było znacznie luźniej i spokojniej :) Niestety Muzeum Włókiennictwa nie było otwarte podczas naszego pobytu, o czym juz w domu wiedziałam, bo akurat w wolne dni jest nieczynne i w pn, no szkoda, chciałam je zwiedzić.

Piotrkowska
Flagi na Święto Niepodległości
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Kirkut w Łodzi
Poprzednia wycieczka
Weston Super Mare
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!