Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Jędrzejów i Mnichów

2014-09-05

W trasie na Farmę Iluzji a właściwie do Puław, cos tam po drodze postanowiliśmy zwiedzić, jak zwykle. Traf padł na Jędrzejów, podobne zwiedzanie jak kilka lat temu, najpierw piękne Opactwo Cysterskie - jedno z najstarszych w Polsce! W tym roku obchodzono tu 250-tą rocznicą beatyfikacji bł. Wincentego Kadłubka, którego kaplicę z jego relikwiami można podziwiać w bazylice. Miejsce bardzo piękne i tchnie historią.

Do Muzeum Zegarów tylko podjechaliśmy, ale za to odkrylismy nowe ciekawe miejsce - Zalew -malutki zbiornik wodny w centrum miasteczka, które zostało wspaniale zagospodarowane przez Mosir. Teren jest ogrodzony, ale wstęp jest bezpłatny, jest wypożyczalnia sprzętu wodnego, ładny plac zabaw, knajpka z krzesełkami na molo, fontanna i darmowe ubikacje. Bardzo przyjemne i przyjazne miejsce.

Jędrzejów

Dalej pojechaliśmy do pobliskiego Mnichowa, gdzie czeka piękny drewniany kościółek Św. Szczepana. Akurat jest teraz w remoncie, ale i tak prezentuje się bardzo ładnie, rokokowe wnętrze jednak tym samym jest niedostępne, a szkoda bo w ołtarzu głównym z drewna modrzewiowego znajduje się obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem w otoczeniu wot z XVII wieku. Obraz ten podobny jest do słynnego obrazu z Bazyliki Matki Bożej Większej w Rzymie. Przed kościołem stoi również drewniana dzwonnica. Kompleks znajduje się na Świętokrzyskim Szlaku Architektury Drewnianej.

Drewnem stoi też następne miejsce, które mielismy na trasie - a mianowicie Skansen w Tokarni - Muzeum Wsi Kieleckiej. Niestety, nie odwiedziliśmy jego wnętrza, bo zwyczajnie nie mieliśmy tyle czasu. Innym razem.

Jędrzejów kaplica bł. Kadłubka
Muzeum Wsi Kieleckiej
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Poprzednia wycieczka
Weston Super Mare
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!