Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Tarnowskie Góry bardziej i mniej znane

2013-09-29

Nie mogliśmy nie wykorzystac tego pięknego weekendu i po sobotniej Kopalni Srebra w niedzielę wybraliśmy się na spacer w innych częściach Tarnowskich Gór. Więc pokażę Wam trochę naszego codziennego życia :)

Dobrze się złożyło, bo akurat w ten weekend z Rynku zniknęły po 10 latach kopuły - piwna knajpa w kształcie kopuł, w których jeszcze latem otwierał się duży ogródek i całośc zasłaniała cały Rynek, Wreszcze płyta jest przejrzysta i można zrobić zdjęcia bez kopuł w punkcie centralnym :)

Tarnowskie Góry - Ratusz

Po Rynku przeszliśmy deptakiem (Ulica Krakowska), na którym obecni włodarze miasta pomogli odnowić kilka ładnych kamienic, no o nowej nawierzchni deptaku już mówiłam. Potem kościół farny - ten najważniejszy w mieście - Apostołów Piotra i Pawła (Plac Gwarków), obok niego stoi zabytkowa dzwonnica, która w XVI wieku budziła Gwarków do pracy. Na zdjęciach załapał się też nasz kościół - ceglany Matki Bożej Królowej Pokoju i główne rondo w Tarnowskich Górach.

W innej części miasta - Starych Tarnowicach, tam gdzie stoi zamek (byliśmy, ale nie wrzucam zdjęć bo nieraz wrzucałam), odwiedziliśmy zabytkowy kompleks kościołów Św. Marcina, starszy i nowszy, ciekawy szczególnie jest ten starszy, stojący w cieniu, z tyłu nowszego. W pobliżu jest też Park Repecki, który przewędrowaliśmy z początku do końca i z powrotem. To tutaj znajdują się, zagubione niemal w lesie szyby Sztolni Czarnego Pstrąga - Szyb Sylwester i Szyb Ewa. Są oddalone od siebie około 650 m i dochodzi się do nich asfaltową ścieżką parkową. Zwiedzanie Sztolni polega na przepłynięciu łodziami z jednego do drugiego szybu.

Rynek w Tarnowskich Górach
Dojście do Sztolni w Parku Repeckim
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Weston Super Mare
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!