Dreptamy - blog podróżniczy - logo

2013-08-06

Po czasie dotarłam jeszcze do sierpniowej wyprawy do Kotliny Kłodzkiej, więc wrzucam główne miasto regionu - Kłodzko. Miasto zwiedziliśmy dośc dokładnie podczas długiego spaceru. Rozpoczęliśmy od centralnego placu czyli Rynku, z potężnym ratuszem stojącym pośrodku i wysoką kolumną Maryjną. Był taki upał, na szczęście koło pręgierza stanęła zwykła metalowa rurka służąca za prysznic. Chętnie z niej skorzystaliśmy 🙂

W Kłodzku nie byliśmy pierwszy raz, więc mimowolnie potem nasze nogi powędrowały na piekny gotycki most, z rzeźbami niczym w Pradze 🙂 Tuż za mostem stoi kościół Matki Bożej Bolesnej z klasztorem, skąd spacerkiem udaliśmy się do Podziemnej Trasy Turystycznej, której wejście leży obok kościoła parafialnego. Tu wreszcie upragniony chłód 🙂 Podziemia w Kłodzku mają nowe oblicze - z multimediami. Trochę straszne to zwiedzanie, dla ludzi o mocnych nerwach 🙂 No nie aż tak, ale nasze dzieci się bały. Z podziemi wyszliśmy wprost na Twierdzę Kłodzką, którą obeszliśmy dokładnie, bez zwiedzania wnętrz.

Ratusz w Kłodzku

Na koniec został jeszcze kościół parafialny - piękny gotycki kościół Wniebowzięcia NMP - potężna śwątynia udostępniona do zwiedzania, bez opłat. Tym sposobem poznaliśmy piękną Starówkę Kłodzka.

Kłodzko Rynek
Wnętrze kościoła w Kłodzku
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Złoty Stok i Średniowieczny Park Techniki
Poprzednia wycieczka
Weston Super Mare
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!