Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Sosnowiec - podróż sentymentalna

2011-07-07

Łatwo było namówić Łukasza na wycieczkę do Sosnowca po pokazaniu mu zdjęć kilku sosnowieckich zabytków - wszak i zabytki ciekawe i pięknie utrzymane. Zamek, pałace i wspaniała cerkiew to tylko namiastka atrakcji Sosnowca. I pomyśleć, że tylu ludzi odczuwa niechęć na samo słowo Sosnowiec. Trudno mi to zrozumieć - lokalne animozje.

Egzotarium w Sosnowcu

Zaczęliśmy od Egzotarium w Sosnowcu (ul. Piłsudskiego), żeby dzieci były pełne wrażeń i miały ochotę na dalszą eskapadę 🙂 Tym razem zabraliśmy jeszcze moją siostrzenicę.

Egzotarium choć malutkie, bardzo ciekawe, szczególnie jak się podróżuje z dziećmi, takich atrakcji jednak w polskich miastach jest dość mało.

Zamek w Sosnowcu i Pałac Schona

Potem ruszamy kolejno pod zamek - Centrum Sztuki (ul. Zamkowa) i Pałac Schona - Muzeum w Sosnowcu (ul. Chemiczna). Ładne obiekty, choć typowo miejskie. Moja starsza córka przy pałacu stwierdziła że mieliśmy jechać też do zamku a nie tylko pałaców 🙂 No cóż, nieco odbiegał od zamków jurajskich 🙂

egzotarium w Sosnowcu

Żyleta

Tak się składa, że Pałac Schona stoi tuż obok mojej Żylety (ul. Będzińska) - tak popularnie nazywa się Wydział Nauk o Ziemi, na którym kończyłam Goegrafię. Skąd ta nazwa? Ano z kształtu budynku, ma 18 pięter i jest bardzo wąski, moje piętra to 15-17. Wiele razy zbiegałam z góry po zawrotnej liczbie schodów 🙂

Tyle, że teraz Żyleta prezentuje się wspaniale - nowoczesny styl, wszystko odnowione, wtedy rdzawe szyby i zielone płyty zostały teraz zamienione na piękne srebrne panele z błękitnymi szybami. Wgląda to niezwykle efektownie.

Egzotarium Sosnowiec

Przed Żyletą stanął wielki dinozaur, a i w środku kilka można zobaczyć, ot taka atrakcja 🙂

Cerkiew w Sosnowcu

Na koniec, już w zachodzącym słońcu udaliśmy się jeszcze do sosnowieckiej cerkwi (ul. Kilińskiego). Co prawda furtka już była zamknięta, ale zza płotu zdołałam kilka fotek wykonać. Pełni wrażeń udaliśmy się do domu, no jeszcze lody w McDonaldzie po drodze 🙂

Egzotarium w Sosnowcu
Zamek w Sosnowcu
Pałac Schona w Sosnowcu
Żyleta w Sosnowcu
Wydział Nauk o Ziemi
Cerkiew w Sosnowcu
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Czechy 2010 - Opava i Śląsk Opawski
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!