Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Międzybrodzia, Bielsko-Biała i Browar Żywiecki

2011-05-21

Wycieczkę rozpoczęliśmy w naszym Ślemieńku, jak to mówi Natalka, poprzez Międzybrodzie Żywieckie i Bialskie, z przepięknym widokiem na Jezioro Żywieckie, Międzybrodzkie i Górę Żar.

Dalej skręciliśmy w kierunku Straconki (niestety trasa na mapie pokazuje inaczej, nie widzi tej drogi przez Straconkę). Trasa serpentynowa, niestety niezbyt widokowa. W najwyższym punkcie zatrzymaliśmy się - Przełęcz Przegibek, chyba 663 m npm. Tu jest niewielki prześwit. Stąd jest godzinka na Magurkę, na którą tłumnie ruszyło dość kilka rodzin z dziećmi, nawet takimi dość brzdącami, fajny widok :)

My zjechaliśmy do Bielska, do samego centrum, pod zamek. Własnie od zamku rozpoczęliśmy spacer, fontanna obowiązkowa, dalej na Rynek, tu jeszcze dłużej przy fontannie :) Katedra, ponownie Rynek, główny deptak i na Rynek Białej, bo część z zamkiem to Bielsko.

Po drodze, na głównym deptaku spotkaliśmy Reksia, a dokładniej pomnik Reksia, bo to właśnie w tym mieście powstawała ta bajka :) Jeszcze obowiązkowo lody i do samochodu.

Bielsko-Biała

Z Bielska podążyliśmy do Żywca, do Muzeum Browaru Żywieckiego. Niestety zwiedzanie trwa 1,5 godziny, a nawet za najmłodsze dzieci trzeba sporo płacić, więc postanowiliśmy, że zwiedzanie wnętrza załatwimy następnym razem, bez dzieci. Ale piwka zakosztowałam :)

Mężczyźni niestety musieli się obejść smakiem, ale kupiliśmy zapas i udaliśmy się do naszej bazy w Ślemieniu...

przełęcz Przegibek
zamek w Bielsku
Biała
rynek w Bielsku
Czartowe Pole w gminie Susiec
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Czechy 2010 - Opava i Śląsk Opawski
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!