Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Punkt widokowy na lotnisku w Pyrzowicach

2020-02-01
łatwa, tania, #polakiNaSzlaki, spacer

Jest sobota, pierwsza taka wiosenna w tym roku. A my już ogłosiliśmy światu naszą akcję #Polakinaszlaki, więc mimo tego, że idziemy po południu na urodziny, pakujemy się całą szóstką w auto i ruszamy na szybką wycieczkę, nasz pies może z nami jeździć w dzikie miejsca, w mieście nie najlepiej się zachowuje, bo to, jak ją nazywamy "dzikus z lasu", wychowany na wsi, na polach i w lesie właśnie :)

Naszym celem musi być coś szybkiego, no ale jednak chcemy troche połazić, bo przecież bez łazikowania nie ma fanu. To miejsce więc będzie idealne na początek sezonu - punkt widokowy na lotnisku w Pyrzowicach. Jest niewielka platforma, lotnisko i samoloty jak na dłoni, a blisko las... :) Punkt widokowy jest oznakowany, więc łatwo tu dojechać, parking darmowy. Samoloty startują i lądują dość często, ale jednak warto sobie sprawdzić rozkład. My zrobiliśmy ten błąd, że sprawdziliśmy bardziej odloty, a samoloty odlatują w drugim kierunku, nie w stronę platformy, atrakcyjniejsze są więc przyloty, a tu jest trochę trudniej, bo nie zawsze idealnie o czasie :) Ale oglądaliśmy 3 odloty i 2 lądowania (na pierwszy nie zdążylismy wejść na platformę), między którymi zrobiliśmy sobie przyjemny spacerek do lasu.

platforma widokowa na lotnisku w Pyrzowicach

Mieliśmy ze sobą nosidło, ale nasza najmłodsza już na własnych nóżkach pokonała tą trasę. Niby ledwo jeszcze chodzi, w tych strojach zimowych niewygodnie, ale ambicja każe jej przeć do przodu i jak nasz pies, nie lubi zawracania, wielki opór za każdym razem :) No ale zawracamy jednak bo mamy zobaczyć to lądowanie z platformy. Pies boi się wszystkiego, czego nie zna, schodów nie cierpi, trzeba ją nosić, a na platformie piska, bo podłoże niepewne :) I nagle pojawia się ta kropeczka błyszcząca na niebie. Jest słonecznie, o dziwo, bo ostatnio to ciągle szaruga i samolot dosłownie świeci jak błyskotka, coraz większa, aż widzimy kształt samolotu i nagle wyrasta przed oczami cała wielka maszyna i po chwili dosłownie już jest na pasie. Szybko to wszystko, ale dla nas nie latających (raptem raz lecieliśmy samolotem), bo po Polsce to nie trzeba, jest to jednak atrakcyjny i rzadki widok :) Tak to nam przyjemnie minęło sobotnie południe, wreszcie w terenie, dobry początek, mam nadzieję dobrego sezonu!

No i teraz dopiero doczytałam, że w pobliżu lotniska w Pyrzowicach nie istnieje jedna platforma, a dwie. My byliśmy na platformie 27, zaś po drugie stronie lotniska, w Ożarowicach przy ulicy Bocznej usytuowany jest drugi punkt widokowy z platformą widokową. Ten ponoć o tyle gorszy, że większość czasu usytuowany jest pod słońce, tylko późnym popołudniem i zimą jest tam widok ok. Takie dogodności dla fanów lotnictwa przygotował Międzynarodowy Port Lotniczy w Pyrzowicach, platformy nazywane są spotterskimi. Mają 9 metrów długości, 2,5 metra szerokości i 2,5 metra wysokości, mogą pomieścić 25 osób.

Punkt widokowy Pyrzowice
lotnisko Pyrzowice
spacer w lesie
lądujący samolot
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Poprzednia wycieczka
Spacer po Chudowie i uczta w Rajculi
Następna wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!