Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Na koniec znów dolnośląskie - zamek Kliczków i Bolesławiec

2019-07-21
miejska, zamek

Wszystko się kończy, tak więc i nasza wyprawa w lubuskie dobiegła końca, ale w drodze powrotnej jeszcze zrobiliśmy sobie dwa przystanki, z tym że już na Dolnym Śląsku. Jednym z nich to piekny zamek Kliczków. Nie mieliśmy okazji jeszcze nigdy go oglądać, bo też jego położenie jest dość odległe od "naszych rejonów". Tym bardziej skorzystalismy z okazji, że przejeżdżalismy niedaleko. Zamek jest zacny, jego początki to ponoć XIII wiek i czuć tutaj ten powiew historii i dawnych dziejów. Pod koniec XX stulecia zamek po wielu zawieruchach wojennych był w rozsypce i wtedy powstanowiono go ratować. Od kilku lat mieści Hotel i Spa, ale jest też udostępniony dla turystów. Wnętrza sobie podarowaliśmy bo podróż do domu zawsze rządzi sie swoimi prawami, ale pochodzilismy sobie po dziedzińcu zaglądając tam i siam 🙂

Ostatni punkt całej wyprawy to dolnosląski Bolesławiec - miasto ceramiki. To też dla nas nowość, znaliśmy to miasto tylko z internetu. Bardzo ładne zresztą, z bogatą i interesującą starówką, wielkim rynkiem, okazałym ratuszem z wysoką wieżą, murami miejskimi i starą farą. Doszliśmy też do sądu, który przypomina mi nieco angielskie budowle kamienne. Na rynku akurat odbywały się targi staroci, dość często spotykamy to w dolnośląskich miastach, u nas to jeszcze mało popularny zwyczaj. Jeszcze dwie inne fajne sprawy na rynku - mnóstwo cudnego kwiecia, te miasta teraz szaleją w tym temacie i trzeba powiedzieć, zo to cudowne 🙂 Druga sprawa to świetne ławki i fontanna - nawiązujące do miejscowej, tradycyjnej ceramiki z niebieskimi wzorami. Zjadamy smaczne naleśniki na rynku, słoneczko zaczyna nam przyświecać po porannej ulewie i tak miło kończymy ten piękny czas, pora do domu.

Bolesławiec sąd
Bolesławiec
Bolesławiec fara
Bolesławiec Ratusz
Bolesławiec Rynek
Miniaturowa mapa z zaznaczeniem

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Instagram

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Żary i Żagań
Poprzednia wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!