Dreptamy - blog podróżniczy - logo

Weston Super Mare

2013-06-15

Przez tydzień mieszkaliśmy w pięknym miasteczku nadmorskim, u mojego brata, który pokazał nam kawałek Anglii. Weston zwiedzaliśmy na nogach, codzienne do południa, plaża każdego ranka nas wzywała :) Ale tutaj morze raz bywa raz nie, są przypływy i odpływy, dla nas nowośc, więc według harmonogramu mogliśmy je oglądać codziennie o innej porze, a w pozostałych godzinach było daleko od brzegu, wtedy można było zbierać muszelki piękne.

W Weston jest wspaniałe molo, nowe w centrum miasta, które niedawno spłonęło, ale zostało pięknie odbudowane. Jest też stare molo, poza centrum, nadal używane, np. przez biegaczy, ale ogólnie opustoszałe.

Krab, jakich wiele na plaży

Weston to bardzo ładne miasteczko o ciekawej zabudowie, jeszcze kilka dobrych uliczek od plaży zabudowa jest charakterystyczna w postaci kamiennych bardzo ciekawych domków szeregowych.

Miasteczko z dwóch stron otaczają cyple wcinające się głęboko w morze, a właściwie zatokę. Obydwa przeszliśmy całe, trochę jak w Bieszczadach na połoniach, tylko że bardziej wieje. Ogólnie Weston słynie z wiatrów, dlatego zakupiliśmy latawiec, który przepięknie latał na jednym z cyplów, który odwiedzaliśmy już ostatniego dnia przed odlotem.

Wnętrze molo wypełniały wszelakie gry i automaty, można było postrzelać, ale ogólonie duże gier hazardowych, można tam stracić kupę kasy tak włąściwie, dlatego raz byliśmy na rekonesansie, a drugi raz wydaliśmy tam ostatnie drobniaki :)

Żal było odjeżdżać, bo nie tylko Weston, ale i cały region Somerset to piękne miejsce, przyrodnicze, spokojne, zaciszne, z farmami, z dala od zgiełku miast, idealne na spacery, i to długie, co czyniliśmy każdego dnia...

Cypel Brean Down
Wiewiórki jadły z ręki
Jaskinia hazardu na molo
Mewa łapiąca frytkę
Jeden z dwóch cyplów w Weston
Pyszczanie latawca, warunki wietrzne idealne, czyli urywało głowę :)
Nowy kościół Św. Mikołaja
Weston
Promenada w Weston
Mewa
Molo - nowe, bo istnieje też stare
Oceanarium w Weston
Molo w Weston
Lot samolotem do Bristolu

O mnie

Podróże po Polsce są moją pasją odkąd pamiętam. Uwielbiam łazikować tu i tam i już od kilkunastu lat opisuję nasze wrażenia z wycieczek. Pierwsze relacjonowane wyprawy to tylko ja i mąż, z czasem urodziła się nasza pierwsza córka i wtedy chcieliśmy od nowa pokazać jej Polskę, już z trochę innej perspektywy. Teraz córek mamy już trzy :) I tak sobie "dreptamy" wspólnie po naszym pięknym kraju. Ze wspólnych wojaży przywozimy masę cudnych wspomnień i doświadczeń, którymi chętnie się z Wami dzielę.

Polecam wycieczki

Wycieczka na mapie

Atrakcje zwiedzone na wyciecze

Weston-Super-Mare

Zawsze modna i popularna, czyli Grecja dla turystów
Poprzednia wycieczka
Podoba się? Podziel się z innymi!